روش های رفع گرفتگی سینک
نوشته شده توسط : sanam

شما می توانید بدون مواد شیمیایی سخت گرفتگی سینک آشپزخانه خود را باز کنید. 

هنگام شستن ظروف و تخلیه آب متوقف می شود، با مشکل مواجه می شوید. این آب ایستاده به این معنی است که لوله های سینک آشپزخانه شما با مواد غذایی و چربی مسدود شده است و باید پاک شود. اما این بدان معنا نیست که باید سینک خود را با مواد شیمیایی باز کنید. ما چند روش آسان داریم که اصلاً نیازی به ریختن مواد شیمیایی در زهکشی ندارند اما به همان اندازه مؤثر هستند. اگر هم موفق به رفع گرفتگی سینک نشدید، می توانید با شماره لوله بازکنی زنجان تماس بگیرید.

یک امتیاز اضافی این است که ممکن است از قبل مواردی را در کابینت خود داشته باشید که برای جریان یافتن مجدد لوله های خود به آنها نیاز دارید. برخی از روش ها به مخلوط ساده ای نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به مقداری گریس آرنج اضافی و قدرت مکش برای پاک کردن تخلیه شما نیاز دارند. اما این روش ها در مقایسه با تماس با یک لوله کش بسیار ارزان هستند.

بسته به اینکه گرفتگی چقدر بد است، ممکن است لازم باشد همه این تکنیک ها را دنبال کنید و چند بار تکرار کنید تا گرفتگی سینک شما باز شود. و اگر سینک آشپزخانه شما دارای محل دفع زباله است، سعی کنید قبل از شروع به آسیاب کردن مواد غذایی که ممکن است در آنجا نشسته باشد، آن را اجرا کنید (یک دلیل رایج برای گرفتگی). در اینجا بهترین راه‌ها برای باز کردن گرفتگی سینک و دفع آب راکد و بدبو وجود دارد. (برای مشاوره بیشتر در مورد تمیز کردن، در اینجا نحوه پاک کردن لکه های حیوان خانگی از روی فرش، نحوه پاک کردن لکه های آرایش از روی رختخواب و نحوه تمیز کردن تشک آورده شده است.)

از پیستون استفاده کنید

اگر آب راکد در سینک خود دارید، بهترین راه برای پایین آمدن آن از فاضلاب، فرو بردن آن است. شما به یک پیستون نیاز دارید -- اما ترجیحاً نه آنی که در حمام شما قرار دارد، بنابراین از یک پیستون تمیز استفاده کنید. برای همین منظور، ایده خوبی است که یک پیستون کوچک زیر سینک خود ذخیره کنید.

اگر سینک دوتایی دارید، قبل از شروع، حتماً طرف دیگر را وصل کنید تا آب بند دست نخورده بماند و از خروج آب از انتهای دیگر جلوگیری شود.

پیستون را روی زهکشی در سینک خود قرار دهید تا اثر مکش ایجاد شود و محکم به سمت پایین پمپ کنید تا آب شروع به پاک شدن کند. بعد از اینکه تمام آب راکد از سینک خارج شد، آب تمیز را به داخل فاضلاب بریزید تا مطمئن شوید که شفاف است. اگر اینطور نیست، باید دوباره شیرجه بزنید.

هشدار: مراقب نحوه پمپاژ فاضلاب باشید، زیرا می توانید آب و غذای بیشتری را به سینک خود بیاورید. هدف این است که غذا را از طریق زهکشی بفرستید، بنابراین از پمپاژ سریع آن خودداری کنید، مگر اینکه بخواهید آشفته شود. دستگیره پیستون را با احتیاط روی سینک خود رها کنید تا چیزی از زهکش مکش نکنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تعمیر نشتی لوله پی وی سی در محل اتصال

 

از مخلوط جوش شیرین و سرکه استفاده کنید

اگر پیستون تمیزی در دست ندارید، می‌توانید از تکنیک تمیز کردن آزمایش شده و واقعی ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. این یک واکنش حباب ایجاد می کند که تکه های بزرگتر گل را می شکند تا به راحتی از زهکشی خارج شوند.

ابتدا با جوشاندن آب در یک کتری شروع کنید و سپس آن را در فاضلاب بریزید (کتری های برقی می توانند آب را در هر جایی گرم کنند، اما مهم نیست که آب جوش را چگونه تهیه کنید - فقط مراقب باشید که نریزد).

این باید در حال جوش باشد و نه فقط آب شیر داغ تا بتواند ذرات غذا و انسدادهای کوچکتر را حل کرده و از بین ببرد. این کار به تخلیه زهکشی کمک می کند، اما گرفتگی را به طور کامل پاک نمی کند. با این حال، اگر لوله های پی وی سی دارید، بهتر است از این مرحله صرف نظر کنید زیرا می تواند مهر و موم لوله ها را شل کند. پس از اتمام درمان با سرکه و جوش شیرین، همچنان می توانید با آب داغ شستشو دهید.

بعد، حدود یک فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. ممکن است لازم باشد از یک قاشق چوبی، کاردک لاستیکی یا ظروف پلاستیکی برای فشار دادن جوش شیرین به داخل زهکش استفاده کنید. من از استفاده از فلز یا هر چیز تیز خودداری می کنم تا سینک شما خراشیده نشود.

بعد از اینکه جوش شیرین کمی نشست، یک فنجان سرکه سفید مقطر بریزید. این ترکیب یک واکنش گازدار برای شل شدن گرفتگی ایجاد می کند. از یک درپوش استفاده کنید و سینک را حدود 15 دقیقه وصل کنید. در این مدت یک قابلمه دیگر آب را بجوشانید. پس از اتمام زمان، آب جوش را در سینک بریزید تا یک بار دیگر آن را شستشو دهید.

این کار را به طور منظم تکرار کنید تا در آینده از تجمع آن جلوگیری کنید.

تله P را از مواد غذایی قدیمی و چربی تمیز کنید

اگر همه گزینه ها را امتحان کرده اید اما سینک شما هنوز تخلیه نمی کند، ممکن است لازم باشد P-trap را تمیز کنید. این بخشی از سینک شماست که از بالا آمدن زباله ها و گازهای فاضلاب از طریق فاضلاب جلوگیری می کند.

ابتدا یک رخت آویز صاف شده را با دقت از دهانه سینک خود وارد کنید تا مواد غذایی که ممکن است در فاضلاب گیر کرده اند از جای خود خارج شوند. متأسفانه، اگر کار نکرد، باید P-trap را جدا کنید.

تله P در زیر سینک قرار دارد و به شکل U است. برای برداشتن آن، یک جفت دستکش (مانند دستکش پلاستیکی ظرفشویی یا دستکش چرمی که بدتان نمی آید کثیف شود) بپوشید و یک سطل، سطل زباله قرار دهید. یا کیسه زباله زیر لوله ها برای گرفتن غذا یا آب. اگر خیلی سفت است، از انبردست برای کمک به شل کردن اتصالات استفاده کنید.

پس از برداشتن آن، از چیزی سفت مانند چاقو یا رخت آویز برای فشار دادن غذا استفاده کنید و کناره‌های آن را بتراشید تا هرگونه چربی وجود نداشته باشد. اکنون می‌توانید تله P را دوباره وصل کنید و به تخلیه آب خود نگاه کنید، همانطور که قرار است.

پیشنهاد مطالعه: دلیل بوی فاضلاب از کولر

از دفع زباله خود به خوبی مراقبت کنید

دفع زباله یکی از رایج ترین دلایلی است که ممکن است سینک شما مسدود شود. ممکن است یک قاشق یا مقداری غذا پشتیبان آن باشد. برای جلوگیری از گرفتگی مجدد سینک ظرفشویی، باید این نکات را دنبال کنید.

هرگز چربی را در زهکشی نریزید. به جای آن، آن را در یک ظرف شیشه ای قدیمی (مانند یکی از سس پاستا) بریزید و وقتی خنک شد آن را در سطل زباله بیندازید.
اگر زباله دانی دارید، هنگام استفاده از آن، همیشه به جای آب گرم، آب سرد بمالید. آب سرد کمک می کند تا گریس به شکل جامد خود باقی بماند تا به دیواره لوله نچسبد. آب داغ می تواند آن را ذوب کند و باعث چسبیدن بقایای لکه به لوله ها شود.
برخی از غذاها را در زباله دان نگذارید - مانند پوست سیب زمینی، استخوان، تفاله قهوه یا پاستا. آنها می توانند به تیغه ها (استخوان ها، تفاله قهوه) آسیب بزنند یا کدر کنند یا باعث چسبندگی و گرفتگی آن شوند (پوست سیب زمینی، پاستا).
آیا آماده‌اید که لوله‌کشی را در بقیه خانه‌تان باز کنید؟ ببینید چگونه سر دوش خود را به روش احمقانه و آسان تمیز کنید و چگونه گرفتگی توالت را بدون پیستون باز کنید.

نکات بیشتر تمیز کردن خانه شما
ماشین لباسشویی شما ممکن است پر از باکتری و کپک باشد. در اینجا نحوه پاک کردن آن آورده شده است
آن ظاهر سازمان یافته یخچال TikTok را می خواهید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بخرید





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: